סוד הקסם: מה צופן העתיד בתחום השימוש האסתטי בחומצה היאלורונית?

איך הפכה החומצה ההיאלורונית לחומר המילוי הפופולארי ביותר בעולם ב-2021? לאילו מטרות אסתטיות היא משמשת חוץ ממילוי קמטים? והאם ייתכן שהזרקת חומצה היאלורונית תחליף בעתיד ניתוחים פלסטיים? כל התשובות!

השימוש בחומצה היאלורונית, בעיקר לצורך מילוי קמטים, אינו חדש והפופולאריות של הטיפול רק עולה בכל שנה. על פי נתוני האגודה האמריקאית לכירורגים פלסטיים – גם בשנת 2020 שבה גרמה הקורונה לירידה משמעותית במספר הכולל של הטיפולים האסתטיים, עמדו הזרקות חומרי המילוי בראש רשימת הטיפולים האסתטיים הלא כירורגיים הפופולאריים ביותר בעולם. וזה לא הכל…

על פי הדו"ח, דווקא בשנת הקורונה (או אולי בזכותה) נרשמה עלייה במספר הביקושים להזרקות של חומרי מילוי, עם העדפה ברורה לשימוש בחומצה היאלורונית על פני בוטוקס. אגב, הנתון העוד יותר מעניין הוא שהעלייה בביקושים ממש לא נרשמה רק בתחום הטיפולים למילוי קמטים או למילוי שפתיים. להיפך, זו הייתה שנה שבה חל מפנה דרמטי במודעות ובביקוש להזרקות של חומצה היאלורונית לטובת מטרות אסתטיות חדשות יחסית וקצת פחות מוכרות כגון: עיצוב ופיסול קו הלסת והסנטר, הדגשת עצמות הלחיים ופיסול האף.

Zoom In: מהם השינויים שחלו בתחום הזרקות החומצה ההיאלורונית בעקבות הקורונה?

השימוש בהזרקת חומצה היאלורונית לטובת טיפולים אסתטיים שונים שאינם מילוי קמטים ו/או מילוי שפתיים אינו חדש. למעשה, הוא קיים ומוכר כבר לא מעט שנים בכל העולם וגם כאן אצלנו בישראל, כך שלא יהיה זה נכון לומר שהקורונה היא זו שחוללה בפועל את השינוי הזה. אז מה בכל זאת קרה? שני דברים עיקריים:

1. התחלנו לראות את עצמנו!

על פי ההערכות של מומחים בכל רחבי העולם, הסיבה המרכזית לעלייה בביקוש לטיפולים האסתטיים החדשים נעוצה בשילוב בין שני גורמים עיקריים שמאפיינים את התקופה הזו ושפשוט גרמו לנו להסתכל יותר על עצמנו:

  • חובת עטיית המסכות – מכיוון שהמסכות מכסות כמעט את כל השליש התחתון של הפנים, המבט מתמקד בחלק העליון שלהם ומושך את תשומת הלב לאזורים שקיבלו עד כה קצת פחות התייחסות, כמו העיניים, צדדי העיניים, קו השיער, עצמות הלחיים, הרקות והעפעפיים.
  • שהייה ממושכת מול ה-Zoom – אם עד הקורונה נהגנו לבחון את הפנים שלנו רק מידי פעם, בעיקר מול המראה בחדר הרחצה, הרי שהקורונה והשהייה הממושכת מול "זום" שנבעה ממנה גרמו לנו להביט בהן כל הזמן. ולא סתם להביט בהן, אלא דרך מסך ובתנאים לא אידיאליים (תאורה למשל) שלא ממש החמיאו להן.

2. קיבלנו פרופורציה!

אחרי תקופה ארוכה מאוד שבה סף הגירוי האנושי לא ידע שובע, באה הקורונה, שיתקה את העולם והחזירה אותנו קצת לפרופורציות. פתאום, כשהדברים הגדולים איבדו משמעות, התחלנו להעריך את הדברים הפשוטים, הטבעיים והכה ברורים מאיליהם והרדיפה הבלתי פוסקת אחר ריגוש ו"דרמה", התחלפה בחיפוש אחר עוגן ושקט.

ההשפעה הפסיכולוגית הזו ניכרת אמנם בכל תחומי החיים, אך בתחום הטיפולים האסתטיים היא הובילה לשינוי מהותי ודרמטי בכל הנוגע לתוצאה הרצויה! 

המשמעות היא שהמראה ה"עשוי" שאפיין בעיקר את תרבות האינסטגרם יפנה את מקומו לטובת מראה טבעי ככל האפשר, כזה שיהיה קשה מאוד לדעת שבכלל עשינו משהו. כשהמגמה הברורה השנה הם הטיפולים האסתטיים שמתמקדים באיכות העור ובשימוש חכם ומתקדם בהזרקות כדי לתקן פגמים בפנים באופן טבעי ככל האפשר (פיסול אף לדוגמה).  

טיפולי חומצה היאלורונית שיככבו ב-2021

הקורונה אולי לא חוללה את השינוי, אבל היא בהחלט זו שהאיצה תהליכים והובילה לעלייה הגואה בפופולאריות של הזרקות חומצה היאלורונית לטובת טיפולים אסתטיים שמטרתם לעצב אזורים שונים בפנים, ממש כתחליף לניתוח פלסטי, כשהמרכזיים שבהם: עיצוב ופיסול קו הלסת והסנטר, הדגשת עצמות הלחיים ופיסול האף.

עיצוב ופיסול קו הלסת ו/או הסנטר

הזרקות של חומצה היאלורונית לאזור קו הלסת והסנטר, במטרה להדגיש את קו הלסת ולהעניק לו מראה צעיר ורענן ללא ניתוח, הפכו לפופולאריות מאוד השנה וצפויות להיות פופולאריות אפילו יותר בשנים הבאות.

הסיבה לכך היא שכיום, באמצעות החומצה ההיאלורונית ניתן להשיב לאזור קו הלסת את הנפח שאבד במהלך השנים באופן כזה שייראה אסתטי וטבעי מאוד ויעודד ייצור של קולגן ואלסטין. יתרון נוסף של הטיפול הזה הוא שהזרקה מדויקת של החומצה ההיאלורונית בסמוך לבלוטות הרוק תגרום ל"משיכה" של העור העודף שנמצא בקו הלסת, ובכך לשיפור משמעותי של "סנטר כפול" (גם בקרב צעירים וצעירות).

כאן חשוב לציין כי אחד היתרונות המשמעותיים ביותר בביצוע הטיפול על ידי איש מקצוע מנוסה, הוא שניתן להתאים את הטיפול לתוצאה הרצויה. כך למשל אצל נשים ההעדפה היא לסנטר במראה עדין וטיפתי ואילו אצל גברים ההעדפה היא למראה חד ורחב (שמזכיר קצת את דימוי הציידים).

עיצוב והדגשת עצמות הלחיים

עצמות לחיים גבוהות אצל נשים ו"מרובעות" אצל גברים מעניק מראה צעיר וחיוני, שלמרבה הצער נעלם במהלך השנים כחלק מההתדלדלות הטבעית של ייצור הקולגן בעור. אולם, אם עד לפני כמה שנים האפשרות היחידה להשיב את מראה הלחיים לקדמותו הייתה באמצעות ניתוח, הרי שכיום ניתן לעשות זאת באמצעות הזרקה של חומצה היאלורונית סמיכה שפותחה במיוחד לצורך זה.

החומצה ההיאלורונית משיבה את הנפח ללחיים ואף מאפשרת, כשהטיפול נעשה בידיים מקצועיות, לפסל את הלחיים ממש שבדומה לניתוח פלסטי, כשגם כאן ה"רווח" הנוסף הוא האצה של ייצור הקולגן בעור.

פיסול האף

רוב האנשים שמעוניינים לבצע ניתוח פלסטי באף, רוצים לעשות זאת כדי לתקן את טיפ האף – האזור הקדמי הקטן שנמצא ממש בקצה האף ומשפיע על כל מראה האף (והפנים). מכיוון שמדובר באזור קטן שאין בו עור עודף, קשה מאוד לטפל בו ועד לא מזמן הדרך היחידה לפסל אותו מחדש הייתה באמצעות ניתוח פלסטי.

כיום בזכות טכניקות חדשות, ניתן להזריק חומצה היאלורונית או סידן (לעיתים בשילוב בוטלוניום טוסקין, בוטוקס) בשלוש נקודות: גשר האף לתיקון גבנון, ט